آخرین خبر از وضعیت زهرا خواجوی و بهناز طاهرخانی

رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال درباره وضعیت دو بازیکن ملی پوش خاتون توضیحاتی را ارائه کرد. در این پست از ورزشی، آخرین خبر از وضعیت زهرا خواجوی و بهناز طاهرخانی از زبان دکتر سعید سیدالحسینی مرور می‌کنیم.

آخرین خبر از وضعیت زهرا خواجوی و بهناز طاهرخانی

وضعیت بهناز طاهرخانی

به گزارش «ورزشی»، دکتر سعید سیدالحسینی پیرامون آخرین وضعیت جسمانی دو ملی پوش تیم خاتون بم در صانحه‌ی رانندگی اخیر گفت: روند درمان آنها رو به بهبودی است. بهناز طاهرخانی نسبت به روز تصادف و یک آسیب مغزی جدی، شرایط بهتری دارد و ضریب هوشی او رو به بهبودی است.

وی افزود: بهناز طاهرخانی در زمان ورود به بیمارستان خون ریزی مغزی داشت. ۲ سی تی اسکن از وی گرفته شده بود که وضعیت او امروز پس از سی تی اسکن کنترل نسبت به روز اول مراجعه به سمت بهبودی رفته است. میزان خون‌ریزی او در حال کاهش است.

سیدالحسینی با اشاره به اینکه بالاترین ضریب هوشی برای یک فرد عدد ۱۵ است عنوان کرد: ضریب هوشی بالاتر از 12 وضعیت خوبی است. ضریب هوشی طاهرخانی نیز بین ۱۳ و ۱۴ متغیر است زیرا همچنان مقداری اثر فشاری در مغز وجود دارد. طاهرخانی از لحاظ تنفسی و قلبی و همچنین معاینات داخلی و خون ریزی داخلی خوشبحتانه تاکنون مشکلی نداشته است.

او درباره حالت خواب آلودگی او گفت: خواب آلودگی او بهتر شده است. به دلیل داروها، بیمار به سمت خواب آلودگی می‌رود. برای ما جذب خون‌ریزی مغزی بیمار مهم است که خوشبختانه در سی تی اسکن روند جذب خون مشاهده شده است.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون ادامه داد: طاهرخانی یک شکستگی در مهره اول گردنش دارد. پس از پایداری روند خونریزی و مشورت با اساتید جراحی اعصاب به سراغ درمان و ترمیم شکستگی می‌رویم.

سیدالحسینی اضافه کرد: این بیمار به دلیل وضعیت جسمانی و سلامتی خوب و بدن قوی‌اش، ترمیم مغز سریع‌تری نسبت به یک فرد عادی دارد. طاهرخانی شکستگی خیلی بدی در بدنش ندارد و استخوان کتف از پشت ترک جزیی داشته و در فاز بعدی درمان مورد مداوا خواهد بود.

وضعیت زهرا خواجوی

وضعیت زهرا خواجوی

سپس او درباره وضعیت زهرا خواجویی صحبت کرد: خواجویی نسبت به طاهرخانی وضعیت بهتری دارد. او یک شکستگی در لگن دارد. البته طبق نظر متخصصان نیاز به عمل نیست؛ و قابل ترمیم و جوش خوردن است.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون اظهار داشت: این فوتبالیست در مچ دستش نیز شکستگی دارد که اکنون در گچ و آتل است.

سیدالحسینی درباره انتقال بهناز طاهرخانی گفت: انتقال طاهرخانی طبق نظر اساتید جراحی اعصاب درست نیست. زیرا ریسک بالایی دارد و شاید خون ریزی مجدد اتفاق بیفتد. وقتی شرایط رو به بهبودی است، ریسک جایز نیست.

سیدالحسینی ادامه داد: پزشکان جراح مغز و اعصاب و ارتوپد این ۲ بیمار بسیار تلاش کردند و پرسنل بیمارستان پاستور بم هم زحمات زیادی برای این دو نفر کشیدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *