پیروزی تاریخی خیرونا مقابل بارسلونا | بارسلونا 2-4 خیرونا

پیروزی تاریخی خیرونا مقابل بارسلونا، آن‌ها را بالاتر از رئال مادرید به صدر جدول لالیگا رساند. روند تناوبی شاگردان ژاوی هرناندز همچنان ادامه دارد. در این پست از ورزشی، گزارش مختصری درباره‌ی وقایع شب گذشته در بارسلونا خواهیم خواند.

پیروزی تاریخی خیرونا مقابل بارسلونا

آرتم داوبیک، میگل گوتیرز، والری فرناندز و کریستین استوانی قاتلین بارسلونا در یک بازی باورنکردنی در خانه‌ی آبی‌اناری‌ها بودند.

بارسلونا در حیاط خلوت خود شوکه شد. آن‌ها با نتیجه 4-2 از خیرونای اکنون صدرنشین شکست خورند. آن هم در در بازی‌ای که در آن ایده و توانی برای پیروزی نداشتند. با این شکست، آنها را در رده چهارم جدول رده بندی لالیگا قرار گرفتند.

این پیروزی، یک شب ویژه برای خیرونا و هواداران آنها رقم زد. آنها اولین پیروزی خارج از خانه خود را در برابر بارسلونا کسب کردند.

آرتم داوبیک در دقیقه 12، علیرغم جریان بازی، با گلزنی ورزشگاه را ساکت کرد.  او با ضربه‌ای زمینی دروازه‌ی ایناکی پنیا را گشود تا خیرونا برای اولین بار، دفاع به هم ریخته‌ی بارسلونا را جریمه کند.

خیرونا که در 64 مایلی پایتخت کاتالونیا قرار دارد، باید این برتری مقابل بارسلونا را چندین برابر مهم بداند. اگرچه این خوشحالی زیاد طول نکشید. رابرت لواندوفسکی افسانه‌ای هفت دقیقه بعد در دقیقه 19 بازی را به تساوی کشاند. لوا، کرنر رافینیا را به زیبایی به گل تبدیل کرد.

بارسلونا پس از گل تساوی هجومی‌تر بازی می‌کرد. اما فوتبال پیچیده‌تر از این حرف‌هاست. تیم میهمان همواره منتظر لحظه‌ای بود که زهر خود را بریزد. میگل گوتیرز با استفاده از اشتباه ژول کونده و گلزنی در دقایق پایانی نیمه‌ی اول، تیمش را پیروز به رختکن فرستاد.

نیمه‌ی دوم

نیمه‌ی دوم

در نیمه دوم بارسلونا موقعیت های ارزشمندی را به همراه داشت. پس از 65 دقیقه، ژاوی تصمیم گرفت از روی نیمکت اوضاع را تازه کند. اما باز هم فایده‌ای نداشت. تیم میهمان بارسلونا را در دقیقه 81 با یک گل دیگر شوکه کرد.

والری فرناندز که تنها در دقیقه 78 وارد زمین شده بود، کونده را با قلدری از توپ خارج کرد تا در مقابل پنیا با یک تک به تک، گل سوم تیمش را به ثمر رساند.

با وجود گل تسلی بخش و دیرهنگام ایلکای گوندوگان برای میزبان، اوضاع کمی بهتر شد. اما کریستین استوانی در دقیقه 95، با گل زاویه‌ بسته‌ی خود، تیر خلاص را به قلب کاتالان‌ها شلیک کرد.

اوضاع جدول لالیگا در پایان هفته شانزدهم

اوضاع جدول لالیگا در پایان هفته شانزدهم

خیرونا یک بار دیگر به صدر صعود کرد. آن‌ها اکنون فاصله 2 امتیازی با رئال مادرید ایجاد کردند. خیرونا پس از 16 بازی 41 امتیازی شده است. این در حالی است که بارسلونا با 34 امتیاز پس از اتلتیکو مادرید به رده چهارم سقوط کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *