برترین مبارزان زن UFC

UFC در دهه گذشته شاهد افزایش محبوبیت MMA زنان بود. از روزهای اولیه Ronda Rousey تا قهرمانان فعلی، مبارزان زن ثابت کرده اند که به اندازه همتایان مرد خود ماهر و سرگرم کننده هستند. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به برترین مبارزان زن UFC.

آماندا نونس

آماندا نونس به طور گسترده ای به عنوان بزرگترین مبارز زن در تاریخ UFC شناخته می شود. این برزیلی رکورد 21-4 را با بردهای چشمگیر بر برخی از مبارزان برتر در رده وزنی خود دارد. او قهرمان کنونی UFC زنان در وزن باریک و پر وزن است که او را به اولین قهرمان دوگانه زن در تاریخ UFC تبدیل می کند. نونس به خاطر مهارت های ضربه ای باورنکردنی و توانایی اش در پایان دادن به مبارزات زودهنگام شناخته شد. او برنده‌ای بر روندا روسی، کریس سایبورگ، هالی هولم و ژرمن د راندامی و دیگران است.

اماندا نونز مبارز UFC
اماندا نونز مبارز UFC

والنتینا شوچنکو

والنتینا شوچنکو یک مبارز قرقیزستانی است که به خاطر مهارت های ضربه زدن فنی و سرسختی اش مشهور است. شوچنکو رکورد 21-3 با پیروزی های چشمگیر بر برخی از مبارزان برتر کلاس وزن خود دارد. او قهرمان فعلی وزن مگس زنان UFC است و چندین بار با موفقیت از عنوان خود دفاع کرد. شوچنکو به دلیل ضربات دقیق و توانایی اش در کنترل سرعت مبارزه شناخته شد.

ولنتینو شوشنکو مبارز UFC
ولنتینو شوشنکو مبارز UFC

ژانگ ویلی

ژانگ ویلی یک مبارز چینی است که به خاطر مهارت های چشمگیر ضربه زدن و سرسختی اش مشهور است. ویلی رکورد 21-2 با بردهای چشمگیر بر برخی از مبارزان برتر کلاس وزن خود دارد. او قهرمان سابق وزن کاه UFC زنان است و به سرعت به یکی از محبوب ترین مبارزان این ورزش تبدیل شد. ژانگ به خاطر سبک تهاجمی و توانایی اش در به پایان رساندن زودهنگام مبارزات شناخته شد.

<yoastmark class=

رز ناماجوناس

رز ناماجوناس یک مبارز آمریکایی است که به دلیل مهارت های چشمگیر ضربه زدن و سرسختی ذهنی اش شناخته شد. ناماجوناس رکورد 10-4 را با بردهای چشمگیر بر برخی از مبارزان برتر کلاس وزن خود دارد. او قهرمان سابق وزن کاه UFC زنان است و چندین بار با موفقیت از عنوان خود دفاع کرد. ناماجوناس به دلیل مهارت‌های ضربه‌ای فنی و توانایی‌اش برای حفظ آرامش تحت فشار شناخته شد.

رز ناماجوناس مبارز UFC
رز ناماجوناس مبارز UFC

جوانا جدرژیک

Joanna Jedrzejczyk یک مبارز لهستانی است که به دلیل مهارت های چشمگیر ضربه زدن و سرسختی اش شناخته شد. Jedrzejczyk دارای رکورد 16-4 با پیروزی های چشمگیر بر برخی از مبارزان برتر در کلاس وزن خود است. او قهرمان سابق وزن کاه UFC زنان است و چندین بار با موفقیت از عنوان خود دفاع کرد. Jedrzejczyk به دلیل مهارت های ضربه زدن فنی و توانایی اش در حفظ سرعت بالا در طول مبارزه شناخته شد.

ژوانا ژدریک مبارز UFC
ژوانا ژدریک مبارز UFC

ژرمن دو راندامی

ژرمن د راندامی یک مبارز هلندی است که به خاطر مهارت های چشمگیر ضربه زدن و سرسختی اش مشهور است. دی راندامی رکورد 10-4 را با بردهای چشمگیر بر برخی از مبارزان برتر در کلاس وزن خود دارد. او قهرمان سابق وزن پر زنان UFC است و همواره یکی از مبارزان برتر این بخش بود. د راندامی به خاطر مهارت‌های ضربه‌ای قدرتمند و توانایی‌اش در پایان دادن به مبارزات زودهنگام شناخته می‌شود.

germaine de randamie
germaine de randamie UFC

جسیکا آندراد

جسیکا آندراد یک مبارز برزیلی است که به دلیل قدرت چشمگیر و توانایی اش در پایان دادن به مبارزات شناخته شد. آندراده رکورد 21-9 با بردهای چشمگیر بر برخی از مبارزان برتر کلاس وزن خود دارد. او قهرمان سابق وزن کاه UFC زنان است و همواره یکی از مبارزان برتر این بخش بود. آندراده برای او شناخته شد.

سبک تهاجمی و توانایی او برای از بین بردن حریفان و پایان دادن به آنها با زمین و پوند.

جسیکا آندراد مبارز UFC
جسیکا آندراد مبارز UFC

کریس سایبورگ

کریس سایبورگ یک مبارز برزیلی است که به خاطر قدرت و تهاجم باورنکردنی اش شناخته شد. سایبورگ دارای رکورد 23-2 با پیروزی های چشمگیر بر برخی از مبارزان برتر در کلاس وزن خود است. او قهرمان سابق وزن پر زنان UFC است و عناوینی را در سازمان های دیگر نیز کسب کرد. سایبورگ به خاطر قدرت ناک اوت و سبک هجومی بی امان خود شناخته شد.

کریس سایبورگ مبارز UFC
کریس سایبورگ مبارز UFC

کلودیا گادلها

کلودیا گادلها یک مبارز برزیلی است که به خاطر مهارت‌های گیرا و سرسختی‌اش مشهور است. گادله رکورد 18-5 با بردهای چشمگیر بر برخی از مبارزان برتر کلاس وزن خود دارد. او همواره یکی از مدعیان برتر در بخش وزن کاه زنان UFC بود. Gadelha به دلیل توانایی خود در از بین بردن حریفان و کنترل آنها در زمین شناخته شد.

کلودیا گادلها مبارز UFC
کلودیا گادلها مبارز UFC

میشل واترسون

میشل واترسون یک مبارز آمریکایی است که به دلیل مهارت های چشمگیر ضربه زدن و سرسختی اش شناخته شد. واترسون رکورد 18-8 با بردهای چشمگیر بر برخی از مبارزان برتر کلاس وزن خود دارد. او همواره یکی از مدعیان برتر در بخش وزن کاه زنان UFC بود. واترسون به خاطر ضربات دقیق و توانایی اش در حفظ آرامش تحت فشار معروف است.

این ده زن برخی از مبارزان برتر UFC هستند و ثابت کرده اند که به اندازه همتایان مرد خود ماهر و سرگرم کننده هستند. آنها الهام بخش نسل جدیدی از مبارزان زن بوده اند و به ارتقای ورزش MMA به ارتفاعات جدید کمک کرده اند.

میشل واترسون مبارز UFC
میشل واترسون مبارز UFC

در پایان

بخش زنان UFC میزبان ماهرترین و سرگرم کننده ترین مبارزان در جهان است. از آماندا نونس گرفته تا میشل واترسون، این زنان ثابت کرده اند که به اندازه مردان در این ورزش سرسخت و ماهر هستند. همانطور که محبوبیت MMA زنان همچنان در حال افزایش است، می‌توان انتظار داشت که در سال‌های آینده شاهد صعود مبارزان زن حتی باورنکردنی‌تر به صدر این ورزش باشیم.

Hesam
30 مارس 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *