رسمی؛ جانشین کلینزمن معرفی شد

فدراسیون فوتبال کره جنوبی اعلام کرد که هوانگ سون هونگ به عنوان سرمربی موقت این تیم انتخاب شده است. بدین ترتیب، جانشین کلینزمن معرفی شد.

جانشین کلینزمن معرفی شد

به گزارش وب سایت «ورزشی»، بعد از شکست از اردن و حذف تیم ملی کره جنوبی از مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا انتقادها از کلینزمن بالا گرفت. در نهایت، او از سمت مربیگری تیم ملی کره جنوبی کنار رفت.

هواداران، رسانه‌ها و مدیران فوتبال کره از عملکرد این مربی آلمانی در این رقابت‌ها ناراضی بودند. به همین دلیل تصمیم براین شد تا او را اخراج کنند. سپس به دنبال مربی جدید و قابل اعتماد به عنوان جانشین یورگن کلینزمن روی نیمکت تیم کره باشند.

فدراسیون فوتبال این کشور ساعاتی پیش اعلام کرد که با هوانگ سون هونگ که پیش از این هدایت تیم ملی زیر 23 ساله‌های کره را عهده‌دار بود، به توافق رسیده است تا به شکل موقت به عنوان سرمربی این تیم فعالیت کند.

او در دیدارهای مرحله انتخابی جام جهانی 2026 که از ماه فروردین شروع می‌شود، روی نیمکت این تیم خواهد نشست. در این میان، کره جنوبی به دنبال جذب یک مربی بزرگ در خور تیم و اهداف آن خواهد بود.

علت انتخاب مربی موقت برای کره جنوبی چیست؟

علت انتخاب مربی موقت برای کره جنوبی چیست؟

گفته می‌شود که یکی از دلایل اصلی انتخاب این مربی این بوده که او درک بسیار خوبی از نسل جدید و جوان بازیکنان کره از جمله لی کانگ این و جونگ وو یونگ دارد. دو بازیکنی که در جریان حاشیه و درگیری با سون هیونگ مین شرکت داشتند. به همین خاطر، فدراسیون کره به دنبال این است که دیگر اتفاقات مشابهی در تیم رخ ندهد.

وظیفه هوانگ این است جو منفی حاکم بر تیم را آرام کند. قدم اول، پیروزی برابر تایلند در مسابقات پیش رو در انتخابی جام جهانی 2026 خواهد بود. با این کار تیم با آرامش روانی بهتری در اختیار مربی جدید قرار خواهد گرفت.

این مربی هم اکنون 55 ساله است. این مربی در 103 بازی با پیراهن تیم ملی کره جنوبی شرکت و 50 گل در کارنامه دارد. هوانگ در فاصله سال‌های 1988 تا 2002 مهاجم کره‌ای ها بود. حال پس از سال‌ها امیدوار است که دوباره به تیمش کمک کند.

 

Pooria
27 فوریه 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *