لیست بازیکنان قدیمی بارسلونا

لیست بازیکنان قدیمی بارسلونا ، در این مطلب از سایت ورزشی لیست بازیکنان قدیمی و جدید باشگاه بارسلونا را به ترتیب سال های مختلف بررسی خواهیم کرد. پس در ادامه با لیست بازیکنان قدیمی بارسلونا همراه ما باشید.

لیست بازیکنان قدیمی بارسلونا بین سال های 1900 تا 2005

خوان گمپر

گمپر از پیشگامان فوتبال سوئیس و بازیکن و مدیرعامل چندین باشگاه ورزشی بوده است. او یکی از بازیکنان قدیمی باشگاه بارسلونا بود. گمپر در سال هایی نیز به عنوان رئیس باشگاه بارسا برگزیده شده بود. او نقش مهم و پررنگی در معرفی بارسلونا به عنوان یکی از باشگاه های برتر دنیا داشت. خوان گمپر برای هواداران باشگاه نیز بسیار شخص محبوب و مهمی تلقی می شود و از اسطوره های بارسلونا نیز یاد می شود. طرفداران او را به عنوان بنیانگذار باشگاه بارسلونا می دانند.

خوان گمپر

کارلس کومالا

این بازیکن فوتبال که یک گلزن فوق العاده قدرتمند در بارسلونا بود. او طراح لوگوی بارسلونا نیز بوده است. بازیکن سوئیسی که در خط حمله بارسا در زمانی که گمپر در سال 1903 بازنشسته شد، جایگزینش شد. لوگوی وی در سال 1910 طی مسابقه ای همگانی که در این رابطه برگذار شد پیروز شد.

پائولینو آلکانترا

یک فوتبالیست فیلیپینی اسپانیایی بود که در بارسلونا بازی می کرد. در 15 سالگی به باشگاه بارسا پیوست. او جوان ترین بازیکن این تیم لقب گرفت. او در 357 بازی توانست 357 گل بزند و بهترین گلزن بارسلونا تا قبل 2014 لقب گرفت. مسی با زدن 3 گل بیشتر و هت تریک در برابر اوساسونا 371 گل زده است و این رکورد را توانست بشکند.

جوزپ سامیتیر

این بازیکن بارسا که بنام خوزه سامیتیر شناخته می شود. فوتبالیس سابق باشگاه های بارسلونا و رئال مادرید و نیس و در تیم ملی فوتبال کاتالونیا و اسپانیا فعالیت داشت. در طول زندگی حرفه ای فوتبالی اش 333 گل برای بارسا به ثمر رساند. همچنین در سال 1945 مدیر بارسا شد.

سزار رودریگز آلوارز

این بازیکن فوتبالیست و سرمربی اسپانیای بود. رودریگز سابقه بازی در بارسلونا و تیم ملی فوتبال کاتالونیا را در کارنامه خودش دارد. در مدت حضورش در بارسا توانست در 351 بازی ، 235 گل بزند. او بهترین گلزن تاریخ باشگاه های کاتالان در لالیگا بوده است. در سال 2012 نیز لیونل مسی رکورد او را شکست.
سزار رودریگز آلوارز

 

ماریانو گونزالو

ماریانو گونزالو فالکون که یک بازیکن اسپانیایی و کاتالانی تیم بارسلونا بود. او بیشتر دوران حرفه ای خودش را در این تیم بازی کرد. گونزالو یکی از با استعدادترین هافبک های لالیگا در دهه 1940 تا 1950 بوده است.

 

استانیسلاو باسورا

استانیسلاو باسورا به اسپانیایی: Estanislao Basora بازیکن فوتبال اهل اسپانیا است که از سال ۱۹۴۹ تا ۱۹۵۷ میلادی عضو تیم ملی فوتبال اسپانیا بوده و در ۲۲ بازی ملی حضور داشته‌است. او در بازی‌های ملی‌اش ۱۳ گل به ثمر رساند. در سال های ۱۹۴۶–۱۹۵۸ بازیکن باشگاه بارسلونا به حساب می آمد.

آنتونی رامالتس

آنتونی دروازه بان بارسا و یکی از بهترین دروازه بان های نسل خودش برای فوتبال اسپانیا و باشگاه بارسلونا بود و با کسب 5 جایزه زامورا در تاریخ لالیگا مطرح شده است.

خوان سگاررا

خوان سگاررا به اسپانیایی: Joan Segarra بازیکن فوتبال اهل اسپانیا است که از سال ۱۹۵۱ تا ۱۹۶۲ میلادی عضو تیم ملی فوتبال اسپانیا بوده و در ۲۵ بازی ملی حضور داشته‌است. او در بازی‌های ملی‌اش گلی به ثمر نرساند. همچنین عضو باشگاه فوتبال بارسلون بوده است.

لاسلو کوبالا

لاسلو کوبالا بازیکن سرشناس مجارستانی باشگاه بارسلونا بوده است. او یکی از بزرگترین اسطوره های این باشگاه بود و با 194 گل چهارمین گلزن برتر تاریخ این باشگاه اسپانیایی است.

لاسلو کوبالا

لوییس سوارز میرامونتس

لوییس سوارز معروف به لوییزیتو بازیکن فوتبال بازنشسته اهل اسپانیا است. او بهترین بازیکن سال اروپا در سال 1960 بود که 3 بار نامزد دریافت این جایزه شده است. سابقه بازی در تیم های اینتر، دپورتیوو لاکرونیا و بارسلونا را در کارنامه دارد.

رامون آلبرتو ویلاورده

رامون بازیکن فوتبال اروگوئه ای باشگاه بارسلونا بود که در سال های قدیم 1956 بازی می کرد.

اواریستو ده ماکدو

بازیکن برزیلی که در تیم های باشگاهی فوتبال رئال مادرید، بارسلونا، باشگاه فوتبال فلامینگو، و باشگاه فوتبال فلامینگو بازی کرده است.

خولیو سزار بنیتس

بنیتس بازیکن اروگوئه ای باشگاه بارسلونا بود که در پست مدافع بازی می کرد. از قدرت بدنی فوق العاده تکنیکی و پا به توپ عالی برخوردار بود. یکی از بازیکنان موثر دنیای فوتبال بود که در سال 1961 درگذشت.

پدرو سابایا

پدرو سابایا یک بازیکن فوتبال در پست مهاجم اهل اسپانیا بود. از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به بارسلونا و ریسینگ سانتاندر اشاره کرد.

خسوس ماریا پردا

این بازیکن فوتبال که اهل اسپانیا بود و در باشگاه های رئال مادرید، بارسلونا، سویا ، مایورکا، رئال وایادولید بازی کرده است.

سالوادور سادورنی

یک بازیکن فوتبال و دروازه بان تیم ملی اسپانیا بود. در باشگاه هایی نظیر بارسلونای اسپانیا نیز بازی می کرد.

انتونی تورس

یک بازیکن فوتبال در دنیا که از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال هرکولس و باشگاه فوتبال بارسلونا اشاره کرد. وی همچنین در تیم‌های ملی فوتبال Spain national amateur football team و اسپانیا بازی کرده‌است.

کارلس رکساچ

رکساچ یکی از بازیکنان فوتبال اسپانیا و سابقه سرمربیگری باشگاه بارسلونا و بازی در این تیم را دارا است. او به عنوان بازیکن فاتح جام قهرمانان اروپا شناخته می شود. او لیونل مسی را به باشگاه بارسلونا آورده است.
کارلس رکساچ

لوئیس پوجول

لوئیس پوجول بازیکن اسپانیایی که در باشگاه های سابادل و بارسلونا بازی کرده است. در تیم های ملی فوتبال زیر 18 سال اسپانیا و زیر 23 سال این تیم ملی بازی نمود.

میگل رینا

رینا بازیکن اسپانیایی که در باشگاه بارسلونا در سال های ۱۹۶۶–۱۹۷۳ توپ زده است. در تیم‌های ملی فوتبال زیر ۱۸ سال اسپانیا، زیر ۲۳ سال اسپانیا، Spain national amateur football team، و اسپانیا بازی کرده‌است.

مارسیال پینا

مارسیال پینا یک بازیکن و سرمربی فوتبال اهل اسپانیا است. از تیم‌ها یا باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال بارسلونا، باشگاه فوتبال الچه، تیم ملی فوتبال کاتالونیا، باشگاه فوتبال اسپانیول، باشگاه فوتبال اتلتیکو مادرید، تیم ملی فوتبال زیر ۲۳ سال اسپانیا و تیم ملی فوتبال اسپانیا اشاره کرد. در سال های ۱۹۶۹–۱۹۷۷ برای باشگاه بارسلونا بازی می کرد. در 210 بازی توانست 47 گل بزند.

کوئیک کاستاس

این بازیکن اسپانیایی در 229 بازی در لالیگا در تیم های سلتاویگو و بارسلونا در طول 11 فصل انجام داد و 9 گل به ثمر رسانده است. همچنین سابقه بازی در تیم ملی اسپانیا را نیز دارد. در سال های ۱۹۷۱–۱۹۸۰ در باشگاه بارسلونا حضور داشت.

آنتونیو ده لا کروز

آنتونیو ده لا کروز  بازیکن و مربی سابق فوتبال اهل اسپانیا است. از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال بارسلونا، باشگاه فوتبال رئال وایادولید و باشگاه فوتبال گرانادا اشاره کرد. او در سال های ۱۹۷۲–۱۹۷۹ در بارسلونای اسپانیا بازی کرده است.
یوهان نیسکنس

یوهان نیسکنس

بازیکن هلندی باشگاه بارسلونا بود که به هافبک مرکزی تبدیل شد. این بازیکن توانست با بارسا موفق به کسب جام یوفا شود.

خوزه ویسنته سانچز

این بازیکن که در فوتبال اسپانیا توپ می زد. در سال های ۱۹۷۶–۱۹۸۶ در باشگاه بارسلونا حضور داشت.

آنتونیو اولمو

این بازیکن فوتبال اهل اسپانیا که در سال های ۱۹۷۱–۱۹۷۶ در باشگاه بارسلونای B حضور داشت و به صورت قرضی به تیم Calella رفت و در سال های ۱۹۷۶–۱۹۸۴ به تیم اصلی بارسلونا پیوست.

فرانسیسکو خوزه کاراسکو

بازیکن فوتبال اسپانیا که 35 بازی ملی در کارنامه دارد. در بازی های ملی 5 گل زده است. از سال 1978 در بارسلونا B حضور داشت و سپس به تیم تررسا رفت و در سال 1978 تا 1989 در باشگاه بزرگسالان بارسا توپ زد.

آلان سیمونسن

سیمونسن بازیکن دانمارکی که در سال های 1979 تا 1982 در تیم باشگاه بارسلونا بازی می کرد.

خوزه رامون الکسانکو

الکسانکو بازیکن اسپانیایی که در 34 بازی ملی توانست 4 گل بزند. همچنین در سال 1980 تا 1993 در باشگاه بارسا حضور داشت.

خاویر اوروتیکوئچا

این بازیکن اهل اسپانیا که در سال های 1981 تا 1988 در باشگاه بارسلونا 120 بازی انجام داد و صفر گل زده در کارنامه اش داشت.

جراردو میراندا

این بازیکن بازنشسته اسپانیایی که در بین سال های 1981 تا 1988 در باشگاه بارسا حضور داشت و در 144 بازی توانست 5 گل بزند.

ویکتور مونیوز

مونیوز بازیکن اسپانیایی که سال های 1981 تا 1988 در باشگاه بارسلونا حضور داشت و توانست 224 بازی انجام دهد و 14 گل در کارنامه اش در این تیم دارد.
دیگو مارادونا

دیگو مارادونا

دیگو آرماندو مارادونا بازیکن پرسابقه دنیای فوتبال اهل کشور آرژانتین و تیم ملی این کشور نیز در سال های 1982 تا 1984 در باشگاه بارسلونا در 36 بازی 22 گل به ثمر رساند و کارنامه موفقی را در این باشگاه دارد.

مارکوس آلونسو پنیا

این بازیکن اسپانیایی که در سال های 1982 تا 1987 در باشگاه بارسلونا توپ می زد و توانست در 124 بازی 28 گل به ثمر برساند.

خولیو آلبرتو مورنو

این بازیکن دنیای فوتبال اهل اسپانیا بود که توانست در بین سال های 1982 تا 1991 در باشگاه بارسا 202 بازی انجام دهد و 9 گل به ثمر رساند.

رامون کالدره

این بازیکن فوتبال که در اسپانیا بازی می کرد و در سال های 1984 تا 1988 در بارسلونا در 110 بازی توانست 15 گل بزند. همچنین بازی خودش را از فوتبال بارسلونای B در سال 1977 آغاز نمود.
گری لینکر

گری لینکر

گری لینکر در لستر انگلیس به دنیا آمد. در سال های 1986 تا 1989 در 103 بازی در باشگاه بارسلونا توانست 43 گل بزند.

روبرتو فيرنانديز

این بازیکن در سال های 1986–1990 در باشگاه بارسلونا بازی کرده است.

آندونی زوبیزارتا

این بازیکن دنیای فوتبال که در اسپانیا بازی می کرد. او دروازه بان تیم ملی اسپانیا را در سال های 1985 تا 1988 برعهده داشت.
این بازیکن در سال های 1986 تا 1994 در باشگاه بارسلونا 301 بازی در کارنامه اش دارد.

گیرمو آمور

این بازیکن فوتبال اسپانیایی که در سال های 1984 تا 1988 در باشگاه بارسلونای بی 49 بازی انجام داد و 10 گل به ثمر رساند. همچنین در سال 1988 تا 1998 در بارسلونا بزرگسالان 311 بازی انجام داد و 47 گل زد.

یون آندونی گویکوتکسا

این بازیکن اسپانیایی که در سال های 1988 تا 1994 در باشگاه بارسا حضور داشت و در 126 بازی توانست 6 گل بزند.

خولیو سالیناس

سالیانس بازیکن اهل اسپانیا که در سال 1988 تا 1994 در باشگاه بارسلونا در 146 بازی توانست 60 گل به ثمر رساند.

ائوسبیو ساکریستان

این بازیکن که اهل فوتبال اسپانیا است. او برنده جایزه کفش طلای اروپا شده است. در سال های 1988 تا 1995 در 203 بازی در باشگاه بارسلونا توانست 14 گل بزند.

خوزه ماری باکرو

این بازیکن و سرمربی اسپانیایی که سابقه بازی در باشگاه بارسلونا در سال های 1997 تا 1998 را در 260 بازی دارد که توانست 72 گل به ثمر برساند.
میکل لادروپ

میکل لادروپ

لادروپ بازیکن دانمارکی و هافبک و بازی ساز تاریخی بارسلونا بود که در سال های 1989 تا 1994 در این باشگاه 167 بازی انجام داد و 49 گل به ثمر رساند.

رونالد کومان

این بازیکن فوتبال هلندی که سال های 1989 تا 1995 در بارسلونا در 192 بازی توانست 267 گل بزند و آمار خیره کننده و فوق العاده ای است.

آلبرت فرر

فرر بازیکن اسپانیایی تیم بارسلونا که در سال های 1998 تا 2003 در این باشگاه توانست 76 بازی انجام دهد

هریستو استویچکوف

بازیکن بلغاری تیم بارسا که در سال های 1996 تا 98 در این تیم حضور داشت و در 24 بازی توانست 7 گل بزند.
پپ گواردیولا

پپ گواردیولا

پپ گواردیولا نیز در سال 1990 تا 2001 در باشگاه بارسلونا 263 بازی انجام داد و 6 گل به ثمر رساند.

روماریو

روماریو بازیکن برزیلی باشگاه بارسلونا بود که در سال های 1993 تا 1995 در 46 بازی توانست 34 گل بزند.

لوئیس فیگو

فیگو بازیکن پرتغالی تیم بارسلونا در سال های 1995 تا 2000 بود که در 249 بازی توانست 45 گل بزند.

سرجی بارخوان

سرجی بارخوان

این بازیکن اسپانیایی که در سل های 1990 تا 1992 در بارسای C و در سال های 1992 تا 1993 در بارسلونای بی و در سل 1993 تا 2002 نیز در بارسلونا اصلی حضور داشت و در 267 بازی برای بارسلونای اسپانیا توانست 6 گل به ثمر برساند.

میگل آنخل نادال

آنادال فوتبالیست اسپانیایی که در سال های 1991 تا 1999 در باشگاه بارسلونا 208 بازی انجام داد و توانست 12 گل به ثمر برساند.

روبرت پروسینچکی

این بازیکن فوتبال که در آلمان متولد شد و در سال های 1995 تا 1996 در 20 بازی بارسلونا 4 گل به ثمر رساند.

رونالدو لوئیز نازاریو ده لیما

رونالدو بازیکن تکنیکی برزیل که در سال 1996 تا 1997 در بارسلونا در 49 بازی توانست 47 گل به ثمر برساند.

لوییس انریکه

انریکه سرمربی حال حاضر دنیا که در سال های 1996 تا 2004 در باشگاه بارسلونا 207 بازی انجام داد و توانست 73 گل بزند.
لوییس انریکه

ریوالدو

بازیکن مطرح برزیل که در سال های 1997 تا 2003 در باشگاه بارسلونا در 157 بازی توانست 86 گل بزند.

فرانسیسکوس «فرانک» دی بوئر

این بازیکن هلندی که در سل های 1999 تا 2003 در بارسلونا 144 بازی انجام داد و 5 گل به ثمر رساند.

فیلیپ کوکو

بازیکن سابق هلندی که در سال های 1998 تا 2004 در 205 بازی باشگاه بارسلونا توانست 31 گل به ثمر برساند.

پاتریک کلایورت

بازیکن هلندی نیز در سال های 1998 تا 2004 در باشگاه بارسلونا توانست در 182 بازی 90 گل بزند.

خاویر ساویولا

ساخاویر ساویولا بازیکن آرژانتینی بارسلونا که در سال 2001 تا 2007 توانست در 123 بازی 49 گل بزند.

اولگر پرس

این بازیکن فوتبال اسپانیا نیز در سال 2001 تا 2003 در بارسلونا بی حضور داشت. در سال 2003 تا 2008 نیز در فوتبال بارسلونای بزرگسالان در 127 بازی توانست تنها یک گل به ثمر برساند.

ویکتور والدز

والدز دروازه بان اسپانیایی باشگاه بارسلونا که در سال های 2000 تا 2014 در بارسلونا سی و بی و بارسلونا بزرگسالان قرار گرفت.
رونالدینیهو

رونالدینیهو

این بازیکن خوش تکنیک برزیلی نیز در سال های 2003 تا 2008 در باشگاه بارسلونا در 145 بازی توانست 70گل به ثمر برساند.

جووانی فن برونکهورست

این بازیکن هلندی نیز در سال های 2003 تا 2007 در بارسلونا حضور داشت و در 105 بازی توانست تنها 5 گل بزند.

رافائل مارکز

مارکز کاپیتان مکزیک که سال 2003 تا 2010 در بارسلونا 242 بازی انجام داد و 13 گل به ثمر رساند.

دکو

دکو بازیکن باشگاه بارسلونا که در سال های 2004 تا 2008 با 113 بازی توانست 13 گل بزند.

ساموئل اتوئو

اتوئو بازیکن کامرونی باشگاه بارسلونا که در سال های 2009 تا 2011 در 144 بازی توانست 108 گل بزند.

لیست بازیکنان بارسلونا 2020

لیونل مسی

لئو مسی بازیکن آرژانتینی و ستاره فوتبال دنیا که در سال های 2000 تا 2003 در بارسلونای سی ، در 2003 تا 2004 در بارسلونای بی و همچنین 2004 تا 2021 در بارسلونا بزرگسال حضور داشت. در 520 بازی توانست 474 گل بزند. آمار فوق العاده خیره کننده ای در این باشگاه دارد و جزو پرافتخارترین بازیکن دنیا به حساب می آید.
لیونل مسی

لوییس سوارز

سوارز بازیکن اروگوئه ای که در سال 2014 تا 2020 در 191 بازی در این باشگاه توانست 147 گل بزند.

نیمار

نیمار بازیکن برزیلی و تکنیکی فوتبال که در سال 2013 تا 2017 در باشگاه بارسلونا 123 بازی انجام داد و توانست 68 گل بزند.

آندرس اینیستا

این بازیکن فوتبال اسپانیا نیز در سال 2001 تا 2003 در بارسلونای بی حضور داشت. همچنین در سال 2002 تا 2018 نیز در باشگاه بارسلونا 674 بازی انجام داد و توانست 57 گل بزند.
ژاوی هرناندز

ژاوی هرناندز

ژاوی بازیکن اسپانیایی بارسلونا که در سال های 1998 تا 2015 در 769 بازی توانست 85 گل به ثمر برساند.

جرارد پیکه

جرارد پیکه بازیکن بارسلون که در سال های 2004 تا 2022 در این تیم حضور دارد. او توانست در 397 بازی 29 گل به ثمر برساند.

 

لیست بازیکنان بارسلونا 2021

 

فرنگ دی یونگ:

بازیکن هلندی باشگاه بارسلونا که از سال 2019 از آژاکس به بارسلونا پیوست و در 113 بازی توانست 10 گل به ثمر برساند.

 

مارک-آندره تر اشتگن

دروازه بان فوتبال آلمان که از سال 2014 تا به الان از باشگاه مونشن گلادباخ به بارسلونا پیوست. در 233 بازی برای این باشگاه حضور داشته است.

لیست بازیکنان بارسلونا 2022

عثمان دمبله

دمبله از بازیکنان فرانسوی باشگاه بارسلونا است که در سال 2017 از دورتموند به بارسا پیوست. در 118 بازی توانست 24 گل به ثمر برساند.

عثمان دمبله

آنسو فاتی

فاتی بازیکن فوتبال بارسلونا که در سال 2012 تا 2022 در این تیم حضور دارد و در 57 بازی توانست 18 گل به ثمر برساند.

سرجی روبرتو

روبرتو کارنیسر بازیکن اسپانیایی که در سال 2010 در باشگاه بارسلونا حضور پیدا کرد و تا الان 219 بازی توانست 7 گل به ثمر برساند.

رونالد آرائوخو

آرائوخو بازیکن اروگوئه ای تیم از سال 2019 در باشگاه بارسلونا توپ می زند و در 67 بازی توانست 6 گل بزند.

ایناکی پینا

این دروازه بان بارسلونا که از سال 2022 توانست 1 بازی برای این تیم انجام دهد و به عنوان دروازه بان ذخیره باشگاه محسوب میشود.

شادی ریاض

بازیکن مراکشی بارسا که در سال 2021 به باشگاه سابادال به صورت قرضی انتقال داده شد.

 

روبرت لواندوفسکی

لواندوفسکی بازیکن لهستانی باشگاه بارسلونا که در سال 2022 از بایرن مونیخ به بارسلونا پیوست. او توانست در 15 بازی در این باشگاه 20 گل بزند.

جوردی آلبا

آلبا بازیکن اسپانیایی باشگاه بارسلون که در سال 2012 به این باشگاه پیوست و توانست در 300 بازی 15 گل به ثمر برساند.

 

فران تورس

بازیکن اسپانیایی که در سال 2022 به بارسلونا پیوست. او که قبلا در منچستر سیتی توپ می زد. در بارسا در 33 بازی توانست 6 گل بزند.

هکتور بیرین

بازیکن فوتبال که در سال 2022 به باشگاه بارسلونا آمد و در 3 بازی شرکت نمود.

 

مارکوس آلونسو

این بازیکن در سال 2022 به بارسلونا آمد و در 9 بازی توانست 1 گل به ثمر برساند.

 

پدرو گونزالس لوپز

پدری بازیکن فوتبال که در سال 2020 به بارسلونا آمد و در 65 بازی توانست 9 گل بزند.

سرخیو بوسکتس

سرخیو بوسکتس

بوسکتس بازیکن اسپانیایی بارسلونا که از سال 2008 به این باشگاه پیوست و در 700 بازی توانست 11 گل بزند.

 

لیست بازیکنان قدیمی بارسلونا

به پایان مقاله لیست بازیکنان قدیمی بارسلونا رسیده ایم اگر هر نوع سوال و دیدگاهی در این زمینه داشتید آن را در ادامه مطلب مطرح نمایید.

 

نحوه درآمدزایی باشگاه بارسلونا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *