فرانک لمپارد سرمربی اورتون اخراج شد
اوضاع بد باشگاه اورتون و فرانک لمپارد
اوضاع بد باشگاه اورتون و فرانک لمپارد

اورتون پس از کمتر از یک سال حضور در گودیسون پارک، سرمربی تیم فرانک لمپارد را اخراج کرد.

دلیل اخراج فرانک لمپارد

شکست روز شنبه مقابل وستهام یونایتد نهمین باخت اورتون در 12 بازی لیگ برتر بود.

آنها با 15 امتیاز از 20 بازی در رده یکی مانده به آخر جدول قرار دارند و از نظر تفاضل گل بالاتر از ساوتهمپتون هستند.

لمپارد، هافبک سابق انگلیس، 44 ساله، در ژانویه 2022 جایگزین رافائل بنیتز شد. آن موقع تیم شانزدهم جدول بود و به اورتون کمک کرد تا از سقوط نجات پیدا کند.

اورتون اکنون به دنبال ششمین سرمربی دائمی خود در پنج سال گذشته است.

پس از تساوی 1 1 مقابل منچسترسیتی قهرمان در 31 دسامبر، اورتون در گودیسون پارک 4 بر یک مغلوب برایتون شد. با شکست 3 1 مقابل منچستریونایتد از جام حذفی حذف شد.سپس قبل از آخرین شکست از وستهام با وجود برتری از ساوتهمپتون نیز شکست خورد.

آمار بد اورتون در این فصل

در بازی‌های اخیر اعتراضات گسترده و پر سر و صدایی از سوی هواداران به هیئت مدیره صورت گرفته است. هواداران پس از باخت مقابل ساوتهمپتون، دست به تحصن زدند.

هیئت مدیره اورتون آن بازی را به دلیل آنچه که باشگاه ادعا کرد “تهدیدی واقعی و معتبر برای امنیت آنها” بود، از دست داد.

پلیس مرسی ساید اعلام کرد قبل از این که اورتون اعلام کند “روش های امنیتی تقویت شده” اعمال خواهد شد، هیچ تهدید یا حادثه ای به افسران قبل از بازی گزارش نشده بود.

این نیز در پاسخ به برخی از هواداران بود که با یری مینا، مدافع و آنتونی گوردون، هافبک میانی که آخر هفته گذشته گودیسون پارک را ترک کردند، درگیر شدند.

فرهاد مشیری، مالک اورتون، در اولین بازی خود پس از 14 ماه در وستهام، همراه با بیل کنرایت، رئیس هیئت مدیره قدیمی اورتون حضور یافت. مشیری، زمانی که اسکای اسپورت در این بازی از او سوال کرد، گفت که تصمیم گیری در مورد آینده لمپارد به عهده او نیست.

باشگاه هنوز کسی را در پنجره نقل و انتقالات ژانویه جذب نکرده است. اما در تابستان پس از دریافت 60 میلیون پوند برای مهاجم برزیلی. ریچارلیسون از تاتنهام، بیش از 80 میلیون پوند خرج کرد. از جمله خرید 33 میلیون پوندی آمادو اونانا از لیل و خرید 20 میلیون پوندی دوایت مک نیل از برنلی.

 

بدترین سرمربی های تاریخ اورتون در لیگ برتر انگلیس
مربی بازی برد تساوی باخت امتیاز امتیاز در هر بازی
مایک واکر 31 6 9 16 27 0.87
فرانک لمپارد 38 9 8 21 35 0.92
رافائل بنیتز 19 5 4 10 19 1.00
والتر اسمیت 143 41 42 60 165 1.15

درباره ی فرانک لمپارد در دوران مربی گری

لمپارد اولین گام های خود را در مربی گری با دربی کانته در سال 2018 برداشت. در یک فصل هدایت او، آنها به فینال پلی آف چمپیونشیپ رسیدند، جایی که به استون ویلا باختند.

او در جولای 2019 جایگزین مائوریتزیو ساری به عنوان سرمربی چلسی شد، اما پس از 18 ماه اخراج شد.

لمپارد با اورتون در رده شانزدهم جدول، شش امتیاز بالاتر از منطقه سقوط، تیم گودیسون را در اختیار گرفت.

اورتون 10 شکست در 18 بازی باقی مانده از فصل داشت. اما بقای خود را با پیروزی 3 بر 2 مقابل کریستال پالاس در آنچه لمپارد “یکی از بهترین شب‌های” دوران حرفه‌ای خود خواند، تضمین کرد.

لمپارد تنها در 12 بازی از 44 بازی خود در تمامی رقابت ها پیروز شد. درصد برد 27.27 که بسیار بدتر از رکورد او در دربی (42.1٪) و چلسی (52.4٪) است.

لمپارد به عنوان بازیکن، 648 بازی انجام داد و 11 جام مهم را در طول 13 فصل با چلسی پس از پیوستن به باشگاه دوران نوجوانی وستهم در سال 2001 به دست آورد.

او در ژوئن 2014 استمفوردبریج را به عنوان بهترین گلزن تمام دوران باشگاه با 211 گل ترک کرد. او سابقه حضور در منچسترسیتی و نیویورک سیتی را قبل از پایان 21 سال بازی حرفه ای خود در سال 2017 داشت.

لمپارد در 106 بازی برای انگلیس 29 گل به ثمر رساند.

هرج و مرج در گودیسون پارک

تجزیه و تحلیل “اورتون باید به درستی انجام شود، اما سابقه کار بی اعتمادی را القا می کند.”

اخراج فرانک لمپارد از سرمربیگری اورتون آخرین فصل از داستان ناکارآمدی و بی ثباتی تحت مدیریت فرح مشیری و هیئت مدیره ای است که با شورش آشکار هواداران روبرو هستند.

او ششمین اخراج مشیری است. و کارلو آنچلوتی برای پیوستن به رئال مادرید کناره گیری کرد. و این امر نشان دهنده هرج و مرج در گودیسون پارک است. جایی که انتقال بیش از 500 میلیون پوندی باعث شده اورتون در محدودیت های فیرپلی مالی کار کند.

نگرانی فوری تر این است که هیئت مدیره اورتون چه کسی را می تواند به باشگاهی که در میان جو مسموم در رده نوزدهم لیگ برتر قرار دارد وسوسه کند؟

این یک وظیفه بزرگ برای هر مربی جدید است. با روحیه در پایین ترین سطح و اورتون دوباره در حال مبارزه با سقوط به چمپیونشیپ است.

مشیری و اورتون باید تا دیرتر از این نشده دست به کار شوند.

Pooria
23 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *