چرا رونالدینیو از بارسلونا رفت

چرا رونالدینیو از بارسلونا رفت ، یکی از برترین ستارگان فوتبال دنیا قطعا رونالدینیو برزیلی است که در سال های قبل در باشگاه بارسلونا توپ می زد. رونالدینیو در 5 فصل درخشان به همراه بارسلونا افتخار آفرینی فراوانی انجام داد. و در سال 2008 از این تیم جدا شده و به باشگاه میلان رفت. در این مطلب از سایت ورزشی به علت جدایی این ستاره دنیای فوتبال می پردازیم.

علت ترک بارسلونا توسط رونالدینیو

رونالدینیو از سال 2003 به باشگاه بارسلونا آمد و با این تیم اسپانیایی توانست دو بار قهرمان لالیگا و یک قهرمانی در چمپونزلیگ را بدست آورد. این بازیکن تکنیک فوق العاده ای داشت و دریبل ها و پا به توپ هایش بسیار خارق العاده بود. همیشه فوتبال منحصر به فرد خودش را در تیم ملی برزیل و باشگاه بارسلونا ارائه می کرد. مثلا یکی از حرکت های مشهور او روپایی زدن و نگاه به سمت چپ و پاس دادن به بازیکن سمت راست بود. قطعا در سال های آینده همانند او در دنیای فوتبال نخواهد آمد.

سال 2008 که بارسلونا دارای بحران فراوانی بود و سرمربی جدیدش نیز پپ گواردیولا بود. گواردیولا با حضورش رسما اعلام کرد که دوران این بازیکن فوتبال تمام شده است. رونالدینیو درباره جدایی اش از باشگاه بارسلونا نیز گفت: یک تصمیم شخصی بوده است.

چرا رونالدینیو از بارسلونا رفت

روابط صمیمی رونالدینیو با گواردیولا

این بازیکن فوتبال در ادامه بیان داشت که همیشه رابط صمیمی با پپ داشتم. او سرمربی تیم بارسلونا بود و من با برادرش هم روابط خوبی داشتم. بعد از جدا شدن از بارسا نیز موفقیتم کم نشد. با مینیرو توانستم جام لیبرتادورس را بدست آورم. در فلامینگو 8 ماه بدون شکست بازی کردم و در کوئرتارو مکزیک نیز اولین فینال تاریخ باشگاه را بدست آوردیم.

رونالدینیو و دکو مست بودند، بارسا آنها را به خاطر آسیب ندیدن مسی فروخت!

هافبک قدیمی بارسلونا در ادامه درباره جدایی اش از این تیم دست به افشاگری زیادی زد. زمانی که پپ گواردیولا در بارسلونا حضور پیدا کرد، در نیوکمپ دست به تغییرات بزرگ زد و بازیکنان باسابقه ای همانند دکو و رونالدینیو را از تیم کنار گذاشت تا بازیکنان جدیدی نظیر مسی و ژاوی و اینیستا در این تیم ظهور کنند.

همچنین لکساندر هلب هافبک سابق باشگاه بارسا که در آن زمان در این تیم توپ می زد درباره علت جدایی دو ستاره قدیمی نکات جالبی را مطرح نمود، هلب گفت رونالدینیو و دکو با حالت مستی سر تمرین می آمدند. درباره علت فروختن این بازیکن در سال 2008 توسط بارسلونا نیز گفت چون مسئولان باشگاه می ترسیدند که این دو بازیکن بر روی لئو مسی نیز تاثیر منفی بگذارند.

اظهار نظر رونالدینیو درباره جدایی اش در شبکه کاتولونیا:

اظهار نظر رونالدینیو درباره جدایی اش در شبکه کاتولونیا:

مهاجم تکنیکی آبی اناری های کاتالان درباره جدایی اش در یک شبکه تلویزیونی بنام tv3 کاتالونیا بیان داشت:

در تابستان 2008 وقتی که لاپورتا رئیس قبلی باشگاه بارسا پپ گواردیولا را سرمربی جدید تیم انتخاب نمود، از جمع بازیکنان باشگاه جدا شد و به میلان رفت. یکی از دلایل اصلی رفتن او از این باشگاه قرار نگرفتن در برنامه های گواردیولا عنوان شده است. زمانی که پپ در نخستین روز ورود به نیمکت سرمربی گری باشگاه به سه تا از بازیکنان تیم یعنی ساموئل اتوئو و دکو و رونالدینیو گفت که دوران بازیگری شما در بارسلون تمام شده است. از بین آنها فقط اتوئو در یک فصل برای آنها فوتبال بازی کرد. اما دو نفر دیگر این باشگاه را ترک کردند و دلیل اصلی جدایی آنها نیز عدم اعتماد گواردیولا به آنها بوده است.

البته رونالدینیو در مصحابه با شبکه تی وی 3 کاتالونیا بیان داشت که: بنده تصمیم شخصی ام رفتن از باشگاه بود. من به هدف هایم در آنجا رسیدم و نیاز به چالش جدیدی داشتم. روابط من با گواردیولا و برادرش همیشه خوب بوده است.

علت جدایی باشگاه بارسلونا توسط رونالدینیو:

بازیکن برزیلی و ستاره سابق باشگاه بارسلونا در جایی دیگر بیان داشت که اصلا بارسلونا در روزهای آخر شروع افت فوتبالم نبود. بنده فکر می کنم انگیزه ام بعد رفتن از این باشگاه نسبت به فوتبال از دست رفت. البته من بعد ترک بارسلونا نیز افتخار آفرینی کردم. من حسرت چیزی را نمی خورم.

در ادامه گفت که با سرمربی باشگاه نیز مشکلی ندارد و جدایی از این باشگاه تصمیم شخصی من بود و به هدف ها و تجربیات جدیدتری فکر می کردم.

علت جدایی باشگاه بارسلونا توسط رونالدینیو

دوران فوتبالی رونالدینیو:

رونالدینیو از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال بارسلونای اسپانیا به حساب می آید، فوتبال خودش را در تیم دوم گرمیو شروع نمود. به تیم اول این باشگاه رسید و بعد از درخشش نیز به پاری سن ژرمن رفت. بازی های فوق العاده ای را در باشگاه فرانسوی انجام داد. زیر نظر مسئولان بارسلونا قرار گرفت و در دوران لاپورتا به نیوکمپ آمد. و استعدادهای فوق العاده خودش را به رخ مردم دنیا کشید. در 145 بازی در بارسلونا توانست 70 گل بزند و 38 پاس گل دهد و عملکرد فوق العاده ای داشت. جدایی ناگهانی اش از این باشگاه و رفتن به میلان باعث شد حتی در ایتالیا نیز نمایش درخشانی نشان دهد.

 

مصاحبه رونالدینیو با mundodeportivo درباره علت جدایی از بارسا:

او در یک مصاحبه بیان داشت که علت اصلی جدایی من از باشگاه فقط تصمیم شخصی خودم بود. من از این قضیه خوشحالم و شانس خوبی داشتم که بازی عالی خودم را در این باشگاه به مردم جهان نشان دادم. من فوتبال را از سن پایین شروع کردم و حالا نیز فوتبال را کنار گذاشتم. وقت آزاد زیادی دارم و تلاش می کنم از زندگی ام لذت ببرم. ترک بارسا تصمیم شخصی ام بود. من از بارسا می روم اما به تمام هدف ها و رویاهای خودم رسیدم. من حالا به چالش جدیدی نیاز دارم. پپ گواردیولا همیشه نسبت به من با مهربانی رفتار می کرد. از قبل نیز نسبت به او شناخت زیادی داشتم. پپ آدم رک و رو راستی است.

از هیچ چیزی پشیمان نیستم. اگر در بارسا باقی می ماندم. قطعا می توانستم جام های زیادی را بدست بیاورم. البته در فوتبال هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست. فوتبال بازی لحظه ها است.

خاطرات فراموش نشدنی رونالدینیو در نیوکمپ

خاطرات فراموش نشدنی رونالدینیو در نیوکمپ:

این بازیکن که در برنابئو بازی های زیبایی انجام داده است و شب های بی نقصی را گذراند. بازیکنان کمتری افتخار تشویق شدن در این استادیوم خانگی را داشتند.

بهترین مربی من نیز فرانک ریکاردو بود. او آرامش خاصی را به تیم می داد. مسی وقتی که به تیم آمد دوست کوچک من بود. و حالا یک شخصیت بزرگ و انسان دوست داشتنی است. من اولین پاس گلم را به او دادم. از همان روزهای اول می دانستیم که او قطعا یکی از بهترین بازیکنان جهان می شود.

تمام تیم هایی که در آنها حضور داشتم همانند اعضای خانواده ام بودند. بارسا نیز بیشتر از بقیه جزو خانواده محسوب می شد. من هرگز بارسا را ترک نکرده ام. راسل رونالدینیو را به بارسلونا آورد، او از زندانی شدنش بسیار غمگین و ناراحت شد.

دلیل جدایی رونالدینهو از زبان گواردیولا

دلیل جدایی رونالدینهو از زبان گواردیولا

پپ گواردیولا سرمربی پیشین بارسلونا که در زمان رونالدینیو به باشگاه بارسلونا رفت. در یک نشست خبری درباره موضوعاتی نظیر ترک سرخیو آگوئرو، کلودیو براوو، گابریل ژسوس صحبت هایی انجام داد. او در ادامه درباره رونالدینیهو گفت او بازیکن بزرگی است و یکی از ستاره های سابق تیم بارسلونا و فوتبال جهان به حساب می آید. من برای او احترام زیادی قائل هستم. ولی این بازیکن روزهای آخرش را در باشگاه بارسا سپری می کرد و دیگر نمی توانست همانند روزهای قبل افتخار آفرینی کند. ما به دنبال بازیکنان جدید و تازه نفس بودیم. در پایان شما درباره جدایی رونالدینیهو از باشگاه بارسا چی فکر می کنید؟ اگر هر نظر و دیدگاهی در زمینه ایکنه چرا رونالدینیو از بارسلونا رفت دارید می توانید آن را رد بخش کامنت ها درج نمایید.

 

در ادامه می توانید ببینید:

چرا پپ گواردیولا از بارسلونا جدا شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *